Afegiu valor al vostre aparador digital

Durant molts d’anys s’ha dit que el món digital era fred, que només era un espai on veure, seleccionar, passar la targeta bancària i en un dies tenir allò a casa. També es deia que era un comparador de preus, especialment per a les botigues de poble o de barri: ho cercaves i després anaves amb la història al venedor perquè et fes una rebaixa quantiosa. Però on queda l’experiència de compra?

És clar que, en un món on tot canvia tant ràpid, comprar en línia pot ser una solució. I també és cert que els perfils dels compradors han canviat. Bé, canviat no, més aviat s’han ampliat. El comprador que primer cercava i comparava i després escanyava el venedor per quatre duros segueix existint. Però no ens enganyem: ha existit sempre amb i sense internet! Després hi ha els compradors fidels, aquells que només volen que els atengueu vosaltres, o bé només volen aquella marca en concret perquè és la que els fa sentir bé. I ara? Ara hi podem afegir aquell comprador que s’interessa per qui li ven els productes, vol saber com i on s’han produït, i quin és el valor afegit. No estic parlat de l’IVA, no. Estic parlant del valor que com a comerç local podeu donar a la vostra botiga.

El valor afegit és l’ànima de la vostra botiga o productes, és la transmissió de les vostres creences (no en sentit místic) i el que us fa tirar endavant cada dia tot i les adversitats. Sou vosaltres.
La venda en línia sempre ha de tenir una imatge professional. ©Morning Brew
La venda en línia sempre ha de tenir una imatge professional.
©Morning Brew

I com es transmet el valor? Comunicant-vos. Sí: la comunicació és clau per a la venda digital, i no em cansaré mai de dir-vos-ho. De vegades us podrà semblar que esteu parlant sols, però de mica en mica i essent constants —que Roma no es va fer en un dia!— veureu com aquest diàleg cada dia va creixent i és més fluït. Som-hi, a treballar!

  1. Si teniu una botiga en línia o formeu part d’un mercat web heu de saber com definir-la: defenseu-la! Ja no valen descripcions buides com ‘botiga d’aliments’ o ‘botiga de roba íntima’: això s’ha acabat. Transformeu el que feu: «Recordes els gustos de les fruites de quan eres petit? A casa nostra et retrobaràs amb la teva infantesa. Recollim directament la fruita i verdura respectant el medi que l’envolta» o «Diuen que la bellesa és a l’interior. Aquí hi trobaràs roba íntima de teixits naturals i patrons que s’adapten a tot tipus de cos». Hi veieu la diferència?
  2. Al vostre web i a les vostres xarxes socials cal que us presenteu. No sigueu mai més anònims! Qui sou? Com va néixer la vostra botiga? Quina és la vostra història? Si algú visita la comarca, on us podria trobar? Quins són els vostres objectius? Feu que els pròxims compradors us coneguin i us recomanin.
  3. Vigileu la imatge. Perquè és cert, una imatge val més que mil paraules. Hi ha una gran diferència entre fer una fotografia de la vostra botiga o dels vostres productes amb atenció i dedicació que no pas fer-la ràpid i de qualsevol manera. Oblideu el «bah, així ja va bé. Tanmateix, qui s’ho mira?». Recordeu que la petjada digital és per a sempre i no sabreu mai ni qui us ha trobat ni com, i encara menys, què veu de vosaltres. Que tot el que pengeu al web sigui professional.
  4. Polítiques amb devolucions clares. No sabeu pas la quantitat de vegades que m’he trobat amb botigues espectaculars sense una política de retorn clara o unes despeses d’enviament excessivament elevades. Si penseu en Amazon, aquest és un dels seus ganxos: si no t’agrada cap problema, ho pots tornar en un temps determinat. No us recomano pas que us hi emmiralleu, però cal que la vostra política de devolucions sigui clara. Per exemple, la fruita i la verdura no es poden tornar, sempre que com a comerciant estigueu fent l’enviament correcte. Però què passa amb la roba, si els pantalons em són grossos o petits? Qui paga aquest retorn? Puc canviar de talla? Em tornareu els diners? L’aigua clara i la xocolata espessa.
  5. La constància. Repeteixo: la constància. El món digital necessita molta més atenció que la que segurament us imagineu. No val això del «ho penjo a veure si pica algú». Si penseu així, qui es picarà sereu vosaltres mateixos. Heu de penjar un nou producte de forma setmanal, amb una estratègia planificada i amb uns objectius clars de venda.

Per ara ja n’hi ha prou. Us torno a donar la benvinguda al món digital i espero veure-us ben aviat, això sí, darrere de la meva pantalla. Ah! I tot amb paciència, que les coses, per a fer-les bé, cal fer-les de mica en mica!

economia, valor, xarxes socials,
Publicat el

Comentaris

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>