De Rocabruna a Beget

La caminada que proposem ens porta, sempre de baixada, des de Rocabruna a Beget dins del terme municipal de Camprodon. Són uns 7 quilòmetres que es fan bé en 3 hores i que a més dels paisatge ofereix la possibilita de gaudir del patrimoni monumental i històric de la zona tot visitant les ruïnes del castell de Rocabruna i l’església de Sant Cristòfol de Beget. Tota la ruta està senyalitzada dins d’Itinerànnia (marca groga) i una part també forma part del GR11 (marques blanques i vermelles).

El poble de Beget amb l'església romànica de Sant Cristòfol
El poble de Beget amb l’església romànica de Sant Cristòfol

Comencem a caminar des de Rocabruna per la carretera GIV-5223 sortint de l’aparcament on hi ha una cartellera dels Senders de la Vall de Camprodon i una sobre Rocabruna. Uns dos-cents metres endavant, a l’esquerra, passem l’indicador amb banderoles verdes, unes bústies i una escultura de ferro d’un miner i una vagoneta. Seguim la indicació de continuar per la carretera fins passat el punt quilomètric 7 on trobem, a la dreta, el pal R80 d’Itinerànnia Rocabruna Can Tadeu.

Agafem cap a Beget per la carretera de terra on anem trobant uns pal de ferro que van indicant també el Castell de Rocabruna. La pista passa entre pastures i es va enfilant lleugerament pel turó amb vista a la nostra esquerra al Bassegoda, Comanegra, el coll de Malrem i Beget al fons, mentre a la dreta, anem veient Rocabruna i el coll de la Boixeda.

El Costabona i les esquerdes de Rojà

Tot pujant, entrem en un bosc d’alzines. Just a tocar una casa en ruïnes, el camí del castell enfila la dreta fent ziga-zagues costerudes. Sortim al cim del turó i entrem en tot el complex d’edificacions excavades. Es poden veure des de vàries torres fins al detall de com lligar els murs amb la tècnica de l’opus spicatus. Val la pena fer el recorregut tot llegint els plafons explicatius i admirar també els paisatge que envolta la fortificació per tal d’entendre el seu valor estratègic.

Vista sud de les restes del castell de Rocabruna

Reculem i tornem a tocar la casa en ruïnes. Seguim pel corriol perfectament traçat que va voltant cap al solell tot trobant pins i ginebres a més d’alzines. Baixem lleugerament fins als planells de la casa de les Gasoveres. Les marques ens porten a vorejar-la per sota i entrar en la pista que hi porta però la seguim avall, cap al torrent. El creuem per un passallís i prenem la pista de l’esquerra que baixa de seguida al Molí d’en Sorolla. Aquí hi ha el pal R76 i trobem el GR11 que seguirem fins a Beget. Baixem entre les dues cases cap a tocar el torrent i uns metres més avall el creuem. El camí continua entre el bosc d’alzines i boixos (desfullats per l’efecte de l’eruga) amb poc pendent pel costat esquerra del torrent. Es pot trobar claps que deixen veure l’empedrat antic del camí que era l’enllaç més ràpid entre Beget i Camprodon.

Església de Sant Cristòfol de Beget

Fet un quilòmetre i mig i passades dues cases en ruïnes, el camí entra a la carretera GIV-5223. La seguim uns 100 metres a la nostra esquerra i entrem, a la dreta, a  un corriol que baixa cap a travessar la riera de Beget per un magnífic pont de pedra alt. Continuem vorejant la riera, uns 800 metres, per creuar-la de nou per un altre pont de pedra. Ara el camí s’enfila lleugerament entre la riera i la carretera a on sortim (nou pal amb banderola verda). Aquí el camí està marcat durant uns dos-cents metres per sobre de la carretera però podem continuar carretera avall. A l’esquerra trobem de bell nou un indicador verd que ens fa agafar el darrer tram de camí, una mica més ple de roques esllavissades. Arribem a Beget just a tocar els contenidors i l’aparcament de l’entrada del poble. Val molt la pena visitar el poble i admirar l’església de Sant Cristòfol on hi ha la talla de la Majestat, peça única.

Vistes cap a Molló
beget, costabona, excursions, fabert, molló, ripollès, rocabruna, rutes, vall de camprodon,

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *