Màrqueting digital i petit comerç

La majoria de vegades que es pensa en el petit comerç es redueix a això: petit. És un concepte que no he acabat mai d’entendre. M’explico. Si pensem per exemple en Barcelona donem per fet que, com que és una gran ciutat ha de fer grans coses, ha de tenir grans festes majors, grans campanyes de publicitat, han de ser especialistes en totes les àrees hagudes i per haver. Però què passa quan pensem en un poble petit? Doncs que automàticament creiem que els actes han de ser menors. I el pitjor de tot és el mantra que una i altra vegada es repeteix: és que això és un poble. És més, si sou dels que penseu que les coses sempre han estat així, no creieu que amb tot el que ens està caient no comença a ser hora de canviar?

Molt sovint els petits comerços em confessen que els cal algú que els guiï en el món del màrqueting digital, que els ajudi a millorar i a créixer, però es queixen del cost que els suposa
Totes les feines tenen un cost

Com ja sabeu, em dedico al màrqueting digital i a la comunicació. Moltíssimes vegades els petits comerços i marques m’han confessat que necessiten una figura que els guiï en el món del màrqueting digital, que els ajudi a millorar i a créixer, però acte seguit fan èmfasi en el cost que això els suposaria. Sí, qualsevol persona que treballi per als comerços, grans o petits, té un cost. O és que la matèria prima no té un cost? O és que tenir una terrassa per als vostres restaurants no té un cost? I tenir un dependent darrere el taulell no té cost? Tot té un cost. En aquest aspecte cal trobar la fórmula que més s’adapti a cada una de les necessitats de cada comerç o empresa.

Si ens referim a una empresa grossa, el més normal és que hi hagi una persona o un equip dedicat a l’àrea de màrqueting i comunicació, però si ens referim a una petita empresa o a un petit comerç això es pot treballar de forma externa i comptar amb un autònom que s’encarregui d’aquesta àrea. És més, si sou un grup de comerços o una unió de botiguers, fins i tot entre uns i altres es pot contractar una persona que tracti aquesta àrea de treball i ajudi els comerços adherits.

Per què cal comptar amb un professional del màrqueting digital i la comunicació en un petit comerç?

1. Analitzarà l’estat actual del vostre comerç i detectarà fortaleses, necessitats i el vostre valor afegit.

2. Es reunirà amb vosaltres per a saber on voleu anar, on voleu portar el vostre comerç, i quins són els vostres objectius (realistes) de venda.

3. Us proposarà canvis per a actualitzar-vos, tant en imatge com en missatges.

4. Crearà una planificació anual per a assolir els objectius. Recordeu que això no és bufar i fer ampolles.

5. Mesurarà totes les accions de màrqueting realitzades i sabrà què ha funcionat i què s’ha de descartar.

6. Tindrà en compte les campanyes temporals i les treballarà amb temps. Per exemple la campanya de Nadal, les rebaixes, Sant Jordi, estiu, etc.

7. Planificarà accions que atreguin nous clients.

8. Elaborarà un pla per a fidelitzar als nous clients i mantenir els presents.

9. Detectarà noves necessitats, peticions i corrents del mercat.

10. Aportarà tranquil·litat alleujant-vos de la feina de màrqueting i comunicació.

A tot aquest llistat m’agradaria afegir que a algú que li agrada remenar les xarxes socials no és un professional. Repeteixo: no és un professional. És algú que, com a usuari, passa temps a internet, però no és algú que pugui fer una programació estratègica de les vostres comunicacions, que sigui capaç de gestionar una crisi digital (que això passa), que entengui la importància d’un calendari editorial i prepari una bona campanya de Nadal o de rebaixes. Si us expliqués les vegades que m’ha tocat arreglar els disbarats dels no professionals…!

Així doncs us animo a fer-li un parell de voltes, a pensar en gran, a pensar en el futur, a marcar-vos objectius. Podeu començar per fites petites i realistes, però de mica en mica podeu anar pujant el nivell. Recordeu que les xarxes socials i els vostres espais web són una gran finestra al món, i que avui dia no hi ha pràcticament fronteres. Feu el pas, feu el salt! Feu del comerç petit un gran comerç!

comerç, màrqueting, petit comerç, xarxes socials,
Publicat el

Comentaris

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>