Dues formes de dir el mateix

Tant en el màrqueting digital com en totes les esferes de la vida laboral (i personal), existeixen dues cara de la mateixa moneda. I en la forma en la que evoquem els nostres missatges com a empresa o marca personal, passa exactament el mateix.

A vegades es dona molt poca importància a la forma en què diem o expressem els conceptes que fan referència als nostres productes o serveis. I just això pot portar o no que els usuaris es transformin en possibles clients.

Quan un usuari aterra a la nostra pàgina web és molt difícil que ens compri de bones a primeres, i només ho farà si ja ens coneix com a marca o bé si una recomanació molt pròxima i de confiança li ha assegurat que nosaltres som la solució al seu problema. Aleshores, com arribar a captivar als nostres futurs clients?

 

Sigues positiu en els teus missatges

Expressa de manera assertiva la metodologia i processos de la teva empresa. No és el mateix dir problemes que solucions. Verbs com acompanyar i escoltar donaran una visió molt més àmplia als teus futurs clients i faran que se sentin part integrada del teu servei o producte.

 

Internet és ple dels millors

Tothom diu que és el número u o el millor o el primer en la seva àrea. Aleshores, si tothom ho diu… qui és realment el que va al capdavant

Quan un usuari cerca informació i solucions a les seves necessitats segurament no cerqui ni el número u ni el millor, sinó que es vol trobar algú que l’entengui. I malauradament aquestes afirmacions són buides perquè per norma no aporten comparatives ni dades que ho puguin ratificar. Així doncs aquell que es podria haver convertit en un client acaba transformant-se un desertor de la nostra pàgina web.

Si realment pots garantir que ets el millor en algun camp, demostra-ho i acredita-ho. Una dosi d’humilitat sempre ve bé a tothom.

Què vols transmetre als teus clients potencials?

Deixa de parlar de tu

Parles al client o et parles a tu mateix reflectit en un mirall? Sí, llegir-ho d’aquesta manera sona dur i fort, però quan algú té una necessitat, el que vol és trobar un equip de persones que entenguin a la perfecció què és el que li està passant i li aporti tranquil·litat.

Revisa especialment l’apartat que parla sobre la teva empresa o marca personal i esbrina si només et centres en tu i les teves victòries, o en com aconseguires les victòries per al teu futur client.

 

Centra’t en les necessitats

Centrar-se només en les característiques dels productes és un error molt comú que cometen moltes empreses i marques personals. Es crea una fitxa tècnica: nom, mides, utilitat, etc. Ara bé, és això el que vol saber el teu client? Lamentablement la resposta és no.

El que el nostre futur client vol saber és quines són les necessitats i les solucions que aportem amb la nostra empresa o marca. Una vegada més cal sortir del nostre petit univers per a investigar galàxies paral·leles. Centra’t en el què i per a què.

 

Per a acabar et proposo un exercici que t’ajudarà a filar un poc més prim. Llegeix el següent text i contesta les qüestions:

Per a XXX és fonamental oferir taronges de qualitat, per això tenim cura perquè les nostres taronges arribin al seu domicili amb tot el sabor que vosaltres i la vostra família mereixeu.
No només oferim la millor taronja de mercat, sinó que a més disposem d’una gran selecció de cítrics perquè els nostres clients puguin gaudir, a més de totes les nostres varietats de taronges de suc i de taula (taronges navelines, taronges Lane Late, taronges sanguines) i del sabor de les nostres mandarines, llimones i aranges.

 

1. Com és una taronja de qualitat?

2. Quin és el sabor que mereixem?

3. Com sabem que són les millors taronges del mercat?

4. Quina i com és una gran selecció de cítrics?

 

Us animo que sigueu molt crítics amb les paraules i opteu per la forma assertiva de dir les coses i no pas per la buida.

Publicat el

Comentaris

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>