Excursió: de Camprodon a Molló

Fitxa tècnica

Termes comunals: Camprodon i Molló (Vall de Camprodon)
Sortida: Estació d’autobusos de Camprodon
Arribada: Església de Santa Cecília de Molló
Durada aproximada: 3 hores
Distància aproximada: 9 km
Dificultat: baixa

L’excursió que proposem va de Camprodon a Molló per la zona de Font-rubí. El camí està perfectament senyalitzat per marques grogues d’Itinerànnia i el tram final coincideix amb el GR11. És planera i força ombrívola i només el tram central i el final són de pujada.

Plaça de Santa Maria de Camprodon amb l’església i, de fons, el Monestir de Sant Pere.

Sortim de l’estació d’autobusos de Camprodon, molt a prop del giratori de l’entrada sud. Hem d’anar fins a la rotonda nord. Tenim dues opcions: passar la plaça de la Vila, pujar pel costat del pont emblemàtic i als Quatre Cantons, a la dreta, enfilar el carrer València fins a la plaça de Santa Maria on hi ha l’església i més amunt el monestir de Sant Pere.

Sant Pere de Camprodon és un monestir benedictí situat a la vila de Camprodon i fou construït el segle X.

També hi ha una opció més ràpida que és enfilar el passeig de la Muralla, continuar vorejant les antigues murades que avui s’excaven i entrar a la plaça de Santa Maria per l’antic pavelló i el passeig de la Font Nova. Un cop a la plaça seguim el carrer Freixenet que ens porta a travessar el riu Ritort i ja som a la rotonda de la carretera de Molló. Travessem la carretera C38 i agafem el carrer Llandrius que porta al golf.

Quan s’acaben les cases, a l’esquerra trobem el pal R72 Can Pascal i seguim la indicació cap a l’esquerra que transita per una antiga carretera ben herbada entre la pastura. De seguida arribem la Capella de la Mare de Déu del Roure (traslladada aquí l’any 2011) i a sobre mateix la font de Llandrius.

La Capella del Roure és una capella de Camprodon. Originalment era un petit oratori de camí situat a la sortida de la vila en direcció a Molló. A fi de poder ampliar el carrer Freixanet, amb el permís del Bisbat de Vic, fou desmuntada pedra a pedra i reconstruïda en un turó al costat de la font Llandrius.

Ara passem per sobre el pavelló nou i el camp de futbol. El camí continua ample, vorejant la muntanya, entre arbres mentre veiem la carretera. Al final de la recta, entrem vint metres fins al costat d’una mena de búnquer on enfilem un corriol estret. Caminem al mig del marge amb cadenes que fan de baranes i passarel·les entre els arbres que envolten el Ritort. El sender continua sempre vorejant al màxim els camps de pastura.

Deixem a l’esquerra la casa de Can Moi i tot vorejant el riu passem per sota el càmping els Solans.

La masia de Can Moi.

Continuem fins a la seva zona esportiva per una pista. Per sobre de la pista poliesportiva i el camp de futbol, a la dreta, continuem per un corriol ample que va vorejant el camps per la part arbrada ara amb freixes i bedolls. Arribem al punt on hem de creuar el Ritort just abans del pont per on passa el tub del canal. Enfilem de dret a la carretera que ve de Rocabuna i Beget. Al costat de la sitja de sal, el camí passa entre els filats per començar el tram de pujada. Ho fem per una pista antiga que va fent ziga-zagues amunt entre roures, avellanars i de seguida també ginestes.

Arribem a una nova pista més herbada, força per la carena. A l’altra banda de la vall, entre els arbres, es van endevinant les teulades de les primeres cases de Font-rubí. Ara ja trobem freixes i, de nou, bedolls. Deixem la pista per seguir, a l’esquerra, un corriol que ens porta a una nova carretera herbada que puja, a l’esquerra, carena amunt. No triguem a començar a trobar pins grans i coníferes entre pastures netes.

Bosc.

Anem lleugerament a l’esquerra, amunt fins a la carena. A la dreta tenim les pastures del coll de la Boixeda i a l’esquerra, comencen a sortir, entre els arbres, cases ja de Molló. Un cop travessada una tanca, el camí es torna planer al ser ja sobre la carena. Passem pel costat de la casa ruïnosa del Broi. El camí passa per entre boixos i un tram boscos però de seguida se’ns obren un prats a la dreta i ja som al collet de la Costa (pal R 75 d’Itinerànnia) on passa la carretera rural de terra i trobem el GR11.

Seguim en direcció a Molló, tot veient el poble amb el Costabona al fons amb clapes de neu encara.

Vistes de Molló.

La carretera ens porta per sota la casa rural de la Costa i avall a travessar el Ritort. Tot seguit deixem la carretera de betó i en prenem una de terra pel davant de la depuradora. Continuem pel veïnat del Riberal. Al pont de Can Fumat on hi ha el pal R87 d’Itinerànnia comencem la darrera pujada, forta, cap al poble per l’antic camí empedrat entre parets de pedra seca.

Pont de Can Fumat.

Passem pel costat d’algunes cases i entrem a la carretera C38 pel camí de la Retirada. El pal R86 Santa Cecília ens convida a travessar i pujar unes escales fins a l’església de Molló.

Santa Cecília de Molló és l’església parroquial situada al nucli de Molló. Fou construïda durant els segles XI i XII. Per les dimensions de la nau, l’altura i esveltesa del campanar i la posició privilegiada a la vall del riu Ritort, representa una fita en el paisatge, que es pot reconèixer des de la majoria de punts del seu entorn.

L’interior de l’església de Santa Cecília de Molló.

camprodon, can moi, capella del roure, ermita, església de santa maria, font rubí, molló, monestir de sant pere, santa cecília, vall de camprodon,

L'adreça electrònica no es publicarà.