Excursió de la Farga a Ripoll passant per Sovelles

Fitxa tècnica

Comú: Ripoll i les Llosses (Baix Ripollès)
Sortida: la Farga de Bebié
Arribada: a Ripoll, per Agafallops
Durada aproximada: 4 hores
Distància aproximada: 12 km
Dificultat: mitjana-baixa

Aquesta excursió transcorre entre els termes comunals de les Llosses i Ripoll tot passant pel veïnat de Sovelles. Calen unes quatre hores per a fer aquest recorregut d’uns dotze quilòmetres. Sortim de la Farga de Bebié i enfilem pel Forat del Gat cap al rec de Sovelles fins a les masies dels Camps i la Plana. D’allà baixem a Ripoll pel l’antic camí de la Costa de la Teia.

Comencem a la sortida de la C-17 de la Farga de Bebié que es porta al bloc de pisos de la colònia dels Sunyers.

La colònia dels Sunyers de la Farga de Bebié.

Pugem el ramal de carretera, tancat amb una pilona, que porta als habitatges avui buits. De seguida es continua en carretera de terra, marcada com a GR (marques blanques i vermelles) fins a la casa del Sunyer.

Just abans de ser davant de la masia, a l’esquerra, passades unes mates de boixos i dos passants del filat del bestiar, enfilem el corriol on trobem marques grogues d’Itinerànnia. Anem pujant per una antiga carretera herbada al serrat dels Sunyers per la part obaga de bosc de faig i boix.

Deixem la pista per a agafar un corriol a l’esquerra que s’enfila força dret. Poc a poc el camí s’eixampla i arriba a una pista. La prenem a la nostra dreta i ens porta fins a la riera de Sovelles que anem resseguint tot passant pel paratges del Forat del Gat.

La riera de Sovelles.

És un tram molt humit. Travessem la riera per una clapa molt rocosa. De seguida prenem un corriol a l’esquerra que continua resseguint la riera ara per la banda menys obaga també plena de boixos i amb el soroll alegre de l’aigua.

La riera es va fent petita. Arribem a un punt que la travessa una carretera que prenem a la nostra dreta mentre ens allunyem del curs d’aigua per pujar ja pels quintans de pastura de la casa del Prat que veiem a sobre a la nostra dreta. La carretera passa al costat d’un cobert per al bestiar. A l’esquerra veiem la casa de la Plana també a sobre un turó. La carretera ens porta a una cruïlla amb el pal d’Itinerànnia R182 La Plana. Davant veiem la casa del Camps, amb vaques pasturant grans quintans.

La casa del Camps.

Continuem direcció Ripoll, per la carretera de terra que puja a la casa del Camps. Just davant de l’era tombem una mica a la dreta seguint una carretera que va a l’Aliguer però que deixem uns metres després per tirar cap a una altra carretera, tancada per una cadena, que va a Villarons. Només la seguim uns cinquanta metres perquè a la dreta surt un corriol ben fressat que marxa entre la pineda.

Anem planejant fins a la Portelleta des d’on el camí ja només fa baixada tot passant pel coll de la Carolina. Continua avall i a mesura que anem baixant, es va fent més planer i més ampla. Arriba a la carretera de terra que ve de la casa de can Buelo.

Tirem a la dreta, baixant uns dos-cents metres fins a un revolt d’on surt un camí a l’esquerra que baixa entre roures, boixos i avellaners. Sentim la fressa dels cotxes a baix on ja hi ha la C-17.

Una de les rescloses del Ter tot arribant a Ripoll.

Passem la font del Roig amb un safareig que vessa aigua. Comencem a trobar petits miradors cap al Ter, passada la zona de sant Quintí, i a l’entrada de Ripoll. Ja veiem la casa del Castellot. Just davant, arribem al km 92 de la C-17 i seguint-la entrem a l’aparcament de can Villaura, on abans de creuar per sota la carretera hi ha el pal d’Itinerànnia LL4. Per arribar a la vila de Ripoll seguim el carril de vianants que passa per la Solana i els supermercats.

coll de canes, garrotxa, golf de roses, olot, riudaura, vallfogona, vallfogona de ripollès,

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *