Internet ja no és una opció

Internet ja no és una opció

Recordes aquells dies en què podies decidir si estar o no a internet? Dies en què podies pensar que la venda de taulell era l’única de qualitat? I fins i tot que la única experiència de compra real era la basada en el cara a cara? Em sap greu, avui he vingut a aixafar-te la guitarra. Internet no és una opció, sinó una obligació i una part molt important del teu negoci. Espero que li facis el cas que es mereix.

La covid ens ha ensenyat, de forma obligada, una altra manera de viure el nostre dia a dia. Gràcies a la pandèmia han nascut nous projectes i se n’han impulsat d’altres que feia temps que estaven esperant el seu moment. També ha llançat a la desgràcia negocis que haguessin estat entre nosaltres durant molts anys més. I fins i tot ha obligat d’altres empreses a cercar alternatives per a poder seguir endavant. No són temps fàcils, però molt em temo que ens hi haurem de resignar perquè la covid possiblement ha vingut per a quedar-se. Així doncs, si ens hi hem de resignar, intentem treure’n partit?

 

Trenca la barrera de la pantalla

Internet és una eina a favor dels comerços. De tu dependrà com la utilitzis. Primer de tot has de tenir clar que tant les xarxes socials com les comunicacions per correu electrònic i les botigues virtuals porten molta feina i no hem de caure en la temptació de pensar que amb obrir-les ja n’hi ha prou. No.

Pensa què has de comunicar i quins serveis ofereixes en línia. Si tu no ho tens clar, encara menys els teus possibles clients.

 

Un cop sàpigues el què, posa’t en el com

Quan ja hagis descrit els serveis que oferiràs en línia has de tenir clar quins seran els clients als que et voldràs dirigir. No caiguis en la temptació del tothom, perquè tothom és tot i res. Ni tothom necessita els teus productes, ni tothom està disposat a comprar, ni tothom està preparat per a comprar. Per tant, identifica bé qui és el teu client potencial.

Un altre parany que has d’esquivar és el de pensar que tu ets el client ideal i només comunicar per a tu. Tu segurament ja saps moltes coses del teu sector. També les saben aquells que t’han de comprar? Pensa, doncs, quines són les necessitats del teu públic i dona’ls solucions. Recorda que si no ho fas tu ho farà un altre, i un ocell que vola és un client perdut.

Troba moments per a dissenyar què és el que pots oferir per internet. Crea serveis per al teu públic objectiu. Aprofita les eines en línia.

Sigues creatiu i cenyeix-te als teus productes i serveis

Si saps que tens internet per una banda i que tens una mar ple de peixos per l’altra, què et diferència de la competència? Per què els clients haurien de comprar els teus productes o serveis del teu comerç i no pas comprar-los a un altre?

Et poso un exemple: un restaurant comunica pel seu compte d’Instagram que fa menjar per a emportar-se’n i que cada dia té un menú tancat de 12€. Què ha de fer per tal que els usuaris del barri li’l comprin?

  • Recorda diàriament quins són els horaris de comanda i com fer la comanda
  • Penja el menú del dia cada dia
  • Fes que la comanda sigui fàcil: si és per telèfon, que algú despengi. Si és per WhatsApp o missatge directe d’Instagram que algú contesti amb una confirmació.

Sembla de calaix, oi? Doncs us faríeu creus del munt de restaurants que no tenen en compte aquests tres punts bàsics.

Soc conscient que adaptar-se al món en línia no és fàcil, i més tenint en compte que a vegades els sistemes digitals poden semblar molt complicats o fer mandra. Però és el que ens ha tocat viure. Sense voler ser bèstia amb la comparació, el meu avi venia pintes d’estraperlo amb sis anys i havia de passar l’hivern sense unes bones sabates. No tenia gaires més opcions que fer el que calgués. Nosaltres, en canvi, podem pensar còmodament des del sofà de casa què fer i de quina manera, i fins i tot tenim la possibilitat de créixer.

Què esperes per a posar-te les piles amb internet?

internet, màrqueting,
Publicat el

Comentaris

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>