Màrqueting i empatia

Les persones que ens dediquem al màrqueting a vegades tenim una mica de mala fama. Segur que en algun moment de la teva vida has pensat «guaita aquests, només em volen vendre la moto». És possible que tinguis raó, però saps per què has tingut aquesta sensació? Doncs perquè fins fa quatre dies escassos, el màrqueting, la comunicació i la publicitat només tenien un sentit únic. Les empreses et llençaven el seu discurs, i tu com a consumidor o usuari, te l’havies d’empassar.

Però alguna cosa canvia. Ara les empreses es veuen obligades a escoltar els seus possibles consumidors, als seus possibles clients, i això fa que es tornin de mica en mica més empàtiques.

Si tens una empresa et recomano que utilitzis l’empatia en totes les comunicacions, des del moment que construeixes un aparador fins a la fotografia que penges a Instagram. Soc conscient que és molt més fàcil dir als teus usuaris que et comprin directament amb un simple argument: el meu producte és el millor. Però si vas una mica més enllà caldrà que els donis alguna explicació o motiu més. I per a donar aquesta explicació hauràs de ser empàtic.

 

En què es basa l’empatia?

Es basa en saber i entendre quines són les necessitats dels nostres potencials clients. En investigar què desitgen, què els farà feliços i què els solucionarà la vida.

Un cop ho entenguis veuràs què és el que fa realment aquell teu producte o servei, quines són les millores que li aportarà al seu dia a dia, i li ho podràs explicar. A més no cauràs en el parany de mencionar totes les característiques d’un producte: no en llegiràs la fitxa tècnica, sinó que apel·laràs als beneficis físics i emocionals que els teus clients aconseguiran amb allò en concret.

Potser sembla una mica difícil d’entendre, per això et posaré un parell d’exemples.

  1. Una empresa que ven serveis fiscals ven tranquil·litat als teus clients, ja que el que cerquen és la confiança de que tot està en ordre i a temps, que no tindran problemes.
  2. Una fruiteria ven salut i benestar. Una forma de viure més sana que acompanyada amb altres bones praxis com ‘l’exercici farà que el dia a dia del client sigui millor, i perquè no dir-ho, més feliç’.

Els productes en si seguiran essent els mateixos, però els nostres clients canviaran; i només nosaltres, com a líders de les nostres empreses, hem de saber què els fa patir i com els podem ajudar. Ens fa ser més empàtics.

T’animo que deixis d’escriure textos avorrits en què només persegueixes vendre, vendre i vendre; i a canvi, et proposo que parlis amb els teus possibles clients i copsis en què els pots ajudar.

màrqueting,
Publicat el

Comentaris

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>