Excursió per Molló: d’Espinavell a Fabert

Fitxa tècnica

Comú: Espinavell i Fabert (Molló, Vall de Camprodon)
Sortida i arribada: refugi dels Estudis d’Espinavell
Durada aproximada: 2 hores
Distància aproximada: 8 km
Dificultat: baixa

Aquesta excursió, dins del terme comunal de Molló, permet conèixer en poc més de dues hores Espinavell i el veïnat de Fabert, tot caminant uns 8 km. El punt de sortida a Espinavell és l’aparcament que hi ha davant del Refugi dels Estudis des d’on enfilem fins a davant de l’església de les Neus on hi ha el pal d’Itinerànnia R88.

Fabert.

Continuem pel carrer planer, a mà dreta, tot seguint marques grogues d’Itinerànnia i vermelles i blanques del GR151.

Quan s’acaba el carrer emportlanat seguim la carretera forestal d’avall tot passant per davant d’un cartell de la Ruta de la Transhumància. Més endavant travessem el torrent que baixa de coll Pregon. Enmig de pastures, enfilem carretera amunt entre avellaners, bedolls i freixes així com petites feixes. Creuem alguns recs més i algun abeurador i sortim a noves pastures.

El Costabona i les esquerdes de Rojà.

Si ens girem podem observar el poble d’Espinavell però sobretot el majestuós Costabona i a la seva dreta les esquerdes de Rojà. A no trigar, som ben bé a la carena i el camí, al cim del serrat de la Perdiu, tomba, planer, a la vessant de Fabert. Se’ns obren noves vistes cap al sud on es veu el poble de Molló.

Vistes cap a Molló.

La carretera de terra torna a travessar el petit rec del Colomer que té al costat una font amb banyera.

Al cap de poc tenim a la nostra dreta la torre de l’estació transformadora a baixa tensió que porta llum al veïnat de Fabert i que trobem tot seguit. Entrem al camí de betó i avall, passem davant vàries corts i cabanyes i les primeres cases de pagès del veïnat de Fabert. Aquí hi ha l’opció de tornar pel mateix camí o fer-ho per la carretera emportlanada. La seguim en direcció sud baixant pel costat del torrent de Fabert, enmig d’arbres i algun trencant que porta a una casa.

Després d’un parell de revolts de paella arribem a la carretera C-38 que puja a Coll d’Ares cap al Vallespir i la Catalunya del Nord.

La seguim uns dos-cents metres en direcció a Molló fins a trobar la carretera d’Espinavell. La carretera enquitranada puja fort els primers metres però després ho fa molt lleugerament. Deixem a l’esquerra el trencant de la can Freixa i, després a la dreta, el petit oratori de sant Benet. Travessat el Ritort, ja som sota Espinavell.

Arribada a Espinavell.

Deixem la carretera a l’aparcament de terra passat el riu i pugem per un camí mig embetonat, tot passant sota una mena de pontet, amunt. Quan creuen el torrent de coll Pregon seguim fins a la primera casa. Abans del portal, a la dreta, enfila un corriol que, pel costat de les cases, ens porta fins a l’aparcament de sortida.

coll d'ares, espinavell, fabert, molló, ritort,

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *