Excursió per Setcases: passejada fins a la Mare de Déu del Catllar

Fitxa tècnica

Comú: Setcases (Vall de Camprodon)
Sortida i arribada: giratori de l’entrada a Setcases
Durada aproximada: 2 hores
Distància aproximada: 5 km
Dificultat: baixa

L’excursió és una passejada de poc més de dues hores i cinc quilòmetres, circular, i que només l’anada presenta desnivells amb algunes pujades. Com que quasi tot el recorregut és ombrívol és de bon fer a totes les èpoques de l’any, excepte quan hi ha neu.

Sortim de davant del primer giratori d’entrada al poble de Setcases. Enfilem pel costat de l’Hotel la Coma cap al carrer de la Font en direcció a llevant. En una petita placeta amb un abeurador comença el camí indicat per un cartell (camí dels Solans i el Catllar) i també amb el pal R103 d’Itinerànnia. És un corriol ample i amb marques grogues i blanques d’un PR, la ratlla groga d’Itinerànnia i uns triangles vermells. Enfilem entre freixes i marges de pedra seca fins sortir, entre ginesta i roca, en un mirador sobre la vall per un passa la carretera que va a Vilallonga.

Vistes de la vall.

Passats uns set-cents metres creuem el torrent del Pastuira, abundós, i un parell de tanques que adverteixen que a la finca hi pasturen cavalls i que cal tancar-les. El camí es torna a enfonsar a la cloterada. A la primavera a tocar del camí trobem vàries fonts que neixen al costat mateix i un nou rec en el clot del Pastissol.

El riu Ter.

El corriol es va estrenyent però continua ben fressat i baixant, entre boixos i roures. S’acaba en una pista de terra on deixem les marques d’Itinerànnia que pugen cap a Tregurà. Seguim les del PR i les vermelles baixant aquesta carretera rural que té molt pendent. Fets tres-cents metres avall som a la casa del Catllar amb gran corrals. L’ermita és troba en mig de petits prats i al cim d’horts i cirerers més al costat de la roca.

L’ermita de la Mare de Déu del Catllar.

La tornada la proposem seguint un camí que, just entre la casa i el corral, trobem a la dreta avall amb les marques blanques i grogues i les vermelles. Es veu que el ramat el segueix perquè de seguida el voreja per la dreta un tancat de reixa i triples fils. Al principi, baixa de pressa fins a acostar-se a la riba del Ter que no travessa mai. Va planejant i passant entre prats de pastura però s’endevina bé. Travessem per sota la línia elèctrica i continuem enllà. Passem un punt on sembla que ja som dins del riu però el voregem ben a tocar l’aigua. Finalment, arribem a la depuradora i ja som a l’entrada de Setcases de nou.

mare de déu del catllar, setcases,

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *