Excursió per Vidrà: volta per Ciuret i Santa Margarida de Cabagès

Fitxa tècnica

Comú: Vidrà (el Bisaura)
Sortida i arribada: veïnat de Ciuret
Durada aproximada: 4 hores
Distància aproximada: 11 km
Dificultat: mitjana

L’excursió transcorre per la part alta del veïnat de Ciuret en el terme municipal de Vidrà, a la banda sud de la serra de Santa Magdalena-Milany. Són uns onze quilòmetres que es poden fer bé en unes quatre hores. La primera meitat presenta alguns punts de pujada però la resta és planera per pistes de terra.

Sortim del veïnat de Ciuret, un grup de masies pairals al voltant de l’església de Santa Llúcia amb un peculiar campanar d’espadanya quadrat. Agafem abans d’arribar a l’església una antiga carretera herbada, tancada als cotxes amb una cadena, que voreja per sota del Mas Quintana.

Passada la casa trobem una font amb una gran safareig dins d’una volta de pedra seca. Seguim l’antic camí entre avellaners i prats. De tant en tant, s’endevinen unes marques taronjoses. En la zona del Ras, el camí es fa corriol més estret entre boixos i roures i, després, en acostar-se al rec, enmig d’una fageda. El camí va baixant fins a creuar el torrent del Toll per un tram amb dues basses d’aigua transparent. A l’altra banda, s’enfila, dret, el camí.

Santa Llúcia de Ciuret és una església barroca del Vidrà protegida com a bé cultural d’interès local. L’església es construí el 1754, quan substituí com a parròquia de la Santa Margarida de Cabagès, i fou ampliada al 1772, modificant les capelletes i la rectoria. El campanar, per la seva tipologia, sembla de mitjan XIX.

Tot passat una tanca, sortim als planells de la casa en ruïnes de Corrubí, on veiem molt bé, a la mateixa alçada, les cases de Ciuret d’on hem sortit. Travessem, de pla, els quintans fins a trobar, quan ja comença el bosc de roures i boixos, una antiga carretera on es veuen algunes marques blanques i verdes d’un sender local. El camí s’estreny i torna a baixar fins, passada una tanca, travessa sota la línia d’alta tensió i, de seguida, creuem un petit corriol. Enfilem uns cent metres fins a trobar la carretera que puja de Vidrà i que prenem a la dreta amunt durant més d’un quilòmetre fins a vorejar per alta el Puig de l’Obric.

Cabanya de Corrubí i Ciuret al fons.

Quan la carretera ja planeja, trobem un indicador i seguim en direcció la Coma, Santa Margarida i Ciuret. Uns tres-cents metres enllà passem per sobre la casa de la Coma. Continuem carretera amunt fins a trobar de nou la línia d’alta tensió que puja fins a la Creu de l’Espinal. Seguim la carretera i ja comencem a veure la casa del Pujol i un tros amunt l’ermita. Caminem per la raconada de prats de pastura una mica més d’un quilòmetre i arribem a Santa Margarida de Cabagès.

Santa Margarida de Cabagès i Puig Ras.

A sota hi ha la casa del Pujol de Ciuret amb un gran corral. Continuem la carretera entre prats, en direcció llevant. Un parell de quilòmetres després i creuat un torrent, passem per sota la casa de Fontcoberta i cinc-cents metres després ja trobem la carretera enquitranada que va de Vidrà a Sant Privat d’en Bas. I gairebé dos quilomètres avall ja tornem al nucli de Ciuret, després de passar dos cops per sota la MAT.

ciuret, corrubí, milany, santa magdalena, santa margarida, vidrà,

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *